Home Ίλιον ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΠΟΛΗ: «ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΜΟΛΙΣ 59 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΓΙΑ 77 ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΊΛΙΟΝ»
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΠΟΛΗ: «ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΜΟΛΙΣ 59 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΓΙΑ 77 ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΊΛΙΟΝ»

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΠΟΛΗ: «ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΜΟΛΙΣ 59 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΓΙΑ 77 ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΊΛΙΟΝ»

0
0

Tην απουσία ενός συγκροτημένου σχεδίου τήρησης των πρωτοκόλλων υγιεινής και καθαριότητας στα σχολεία και την παλινωδία της Υπουργού Παιδείας να προετοιμάσει σωστά και με σχέδιο την επανέναρξη των σχολείων, καταγγέλλει με ανακοίνωση της η Αλληλέγγυα Πόλη.

 

Παράλληλα καταθέτει πέντε βασικά αιτήματα όπου μεταξύ άλλων ζητά την πρόσληψη μεγαλύτερου αριθμού καθαριστριών, μείωση των μαθητών ανά τμήμα με παράλληλη αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων στους δήμους κ.α.

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑΣ ΠΟΛΗΣ

Δεν έχουν τέλος οι παλινωδίες, οι προχειρότητες και οι πολιτικαντισμοί της κυβέρνησης της ΝΔ, πάνω σε ένα πολύ κρίσιμο ζήτημα που απασχολεί το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και δεν είναι άλλο από την καθαριότητα και τους κανόνες υγιεινής που θα επικρατήσουν στα σχολεία.

Με τον κορωνοϊό δυστυχώς να συνεχίζει το καταστροφικό του έργο και τους επιστήμονες να προειδοποιούν ότι βρισκόμαστε ήδη στην αρχή ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας, θα περίμενε κανείς από την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία να έχουν εκπονήσει ένα συγκροτημένο σχέδιο για να τηρηθούν τα πρωτοκόλλα και οι αυστηροί κανόνες υγιεινής και καθαριότητας που απαιτεί η συγκυρία. Πόσο μάλλον εδώ στην Αττική όπου ο αριθμός των κρουσμάτων είναι σταθερά τριψήφιος επί καθημερινής βάσεως, το τελευταίο διάστημα.

Με βάση όλα τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς λίγη σοβαρότητα. Αντ’ αυτού είδαμε τον Υπουργό Εσωτερικών να αναλώνεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια προσπαθώντας να βαφτίσει το κρέας ψάρι: επιχείρησε να παρουσιάσει ως νέες προσλήψεις την ανανέωση των συμβάσεων και την επαναπρόσληψη του ίδιου ακριβώς αριθμού εργαζομένων που είχε προσληφθεί κατά την έναρξη και της περσινής σχολικής περιόδου (χωρίς κορωνοϊό δηλαδή).

Μα αλήθεια, τι χρειάζεται ακόμη να δει ο κ. Υπουργός και η κυβέρνηση του, για να κατανοήσουν ότι ακριβώς επειδή βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας, οι ανάγκες  καθ’ όλη τη φετινή σχολική χρονιά θα είναι ιδιαίτερα αυξημένες;

Πως ακριβώς πιστεύει αυτή η κυβέρνηση ότι εδώ στο Ίλιον, με ένα σύνολο 77 σχολείων και στις δύο βαθμίδες – και λίγα εξ αυτών να συστεγάζονται – ότι αρκούν μόλις 59 σχολικές καθαρίστριες και μάλιστα οι 12 εξ αυτών να είναι 3ωρες, μειωμένου ωραρίου δηλαδή – για να βγει αυτό το δύσκολο έργο;

Αδυνατεί η κυβέρνηση να κατανοήσει ότι υπάρχουν αυξημένες ανάγκες, ιδιαίτερα για τη φετινή σχολική χρονιά και είναι αδύνατο για παράδειγμα μόλις 59 καθαρίστριες στο Ίλιον να καθαρίζουν επαρκώς όλες τις σχολικές αίθουσες, τις τουαλέτες, τους διαδρόμους, όλες τις επιφάνειες και κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όπως απαιτείται και σωστά από τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά και μετά από αυτό;

Καταλαβαίνει η κα Υπουργός Παιδείας που κατά τα άλλα ζητά από τους γονείς να στείλουν τα παιδιά φέτος στα τμήματα του Ολοήμερου, ότι για να λειτουργήσουν αυτά με ασφάλεια, χρειάζονται αυξημένα μέτρα καθαριότητας, κατά συνέπεια να προσληφθεί περισσότερο προσωπικό σε αυτόν τον τομέα; Πόσο μάλλον, όταν επικρατούν αμφιλεγόμενες αποφάσεις, όπως αυτή που φέρεται να έχει λάβει η κυβέρνηση, να λειτουργήσουν οι τάξεις με όλους τους μαθητές και όχι να «σπάσει» τα τμήματα σε μικρότερα.

Μετά τις παλινωδίες της Υπουργού Παιδείας η οποία παρότι είχε μήνες μπροστά της για να προετοιμάσει σωστά και με σχέδιο την επανέναρξη των σχολείων, αλλά τελικά δεν έπραξε τίποτα παρά μόνο αναγκάστηκε να παραχωρήσει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές 2 μάσκες και ένα… παγουρίνο, μη τυχόν και αναγκαστεί σε περισσότερες προσλήψεις προσωπικού ή βρει νέους χώρους για να χωριστούν τα τμήματα σε μικρότερα.

Μετά από τις προβληματικές τουλάχιστον δηλώσεις κάποιων μελών της επιστημονικής επιτροπής λοιμωξιολόγων, τα οποία και προσπάθησαν, στο πλαίσιο πολύ φοβούμαστε της προσωπικής τους «εναρμόνισης» με το κυβερνητικό αφήγημα, να πείσουν πως είτε υπάρχουν 25 μαθητές ανά τάξη είτε 15 είναι ένα και το αυτό για τη μετάδοση του ιού.

Αυτές τις μέρες γινόμαστε μάρτυρες της διαχειριστικής ανεπάρκειας που επιδεικνύει ο έτερος αρμόδιος, ο κ. Υπουργός Εσωτερικών, ο οποίος τα έχει κάνει μπάχαλο και με τις προσλήψεις των καθαριστριών στα σχολεία – ας ελπίσουμε πως στην έναρξη των μαθημάτων το προσωπικό θα είναι στη θέση του – προκαλώντας μάλιστα με τις δηλώσεις του και επιχειρώντας να πετάξει το μπαλάκι των δικών του ευθυνών αλλά και συνολικότερα της κυβέρνησης στους ΟΤΑ.

Το ίδιο, δυστυχώς, μπάχαλο παρατηρείται σε σχέση κα με τις μάσκες που η κυβέρνηση υποσχέθηκε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και όλα δείχνουν να είναι στην κυριολεξία στον αέρα, λίγες ημέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα.

Σε κάθε περίπτωση η δημοτική κίνηση «Αλληλέγγυα Πόλη – Συμμαχία για τα Ίλιον» αντιμετωπίζοντας το ζήτημα της καθαριότητας και τη υγιεινής στα σχολεία με μεγάλη σοβαρότητα και υπευθυνότητα από την πρώτη στιγμή, απαιτεί από την κυβέρνηση και τους αρμόδιους Υπουργούς να προχωρήσουν άμεσα σε περισσότερες προσλήψεις προσωπικού σε αυτόν τον τομέα, ιδιαίτερα κατά τη φετινή σχολική χρονιά που αναμένεται να είναι δύσκολη από πολλές απόψεις. Προσλήψεις που θα έχουν μόνιμα χαρακτηριστικά και δεν θα είναι απλά «μπαλώματα».

Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να ζητάμε και να απαιτούμε από την κυβέρνηση και την Υπουργό Παιδείας την ικανοποίηση πέντε βασικών αιτημάτων:

  • Να «σπάσει» τις τάξεις σε μικρότερα τμήματα – μέχρι 15 μαθητών – ώστε να αποφεύγονται αχρείαστοι συνωστισμοί.
  • Να βρει περισσότερους χώρους για να στεγαστούν αίθουσες. Σε αυτό το κομμάτι είναι σημαντικός και ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διότι υπάρχουν στους Δήμους χώροι που παραμένουν αναξιοποίητοι και ανεκμετάλλευτοι για χρόνια.
  • Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών (από την προηγούμενη κυβέρνηση είχαν δρομολογηθεί 10.500 μόνιμες προσλήψεις στην Γενική Εκπαίδευση) και ταυτόχρονα να προσλάβει αυξημένο αριθμό Αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν άμεσα οι αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν.
  • Να χορηγήσει έκτακτο κονδύλι από τον Προϋπολογισμό ώστε να διεξαχθούν πολλά τεστ για Covid-19 σε εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, διανέμοντας ταυτόχρονα και μεγάλο αριθμό μασκών και αντισηπτικών.
  • Να αναβαθμίσει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των δημόσιων δικτύων και να χορηγήσει ηλεκτρονικό εξοπλισμό (tablet) σε κάθε οικογένεια που βρίσκεται σε δυσκολία.