Home Δυτική αθήνα Μετρό: Παγώνει η επέκταση στη γραμμή 2, προτεραιότητα τώρα στην γραμμή 4
Μετρό: Παγώνει η επέκταση στη γραμμή 2, προτεραιότητα τώρα στην γραμμή 4

Μετρό: Παγώνει η επέκταση στη γραμμή 2, προτεραιότητα τώρα στην γραμμή 4

0
0

Σε εξέλιξη βρίσκονται 34 συγκοινωνιακά έργα στην Αττική. Μερικά από αυτά βρίσκονται σε φάση δημοπράτησης. Άλλα μελετώνται και αλλά είναι άγνωστο το πότε θα υλοποιηθούν. Ανάμεσά τους βρίσκονται και αυτά που αφορούν τη γραμμή 2 και 4 του Μετρό που έχουν άμεση σχέση με το Ίλιον και την Πετρούπολη, αλλά και τη γραμμή 3 προς Πειραιά.

Φαίνεται πως το έργο επέκτασης της γραμμής 2 από Ανθούπολη προς Άγιο Νικόλαο με τρεις σταθμούς έχει παγώσει. Η μελέτη του έργου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και έχουν οριστικοποιηθεί οι θέσεις των σταθμών. Παρόλα αυτά φαίνεται πως η Αττικό Μετρό έχει δώσει προτεραιότητα στη γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της.

Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη θα γίνει η κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Γουδή, μήκους 12,8 χλμ με 15 σταθμούς. Από τον Αύγουστο του 2017 έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού και το προσεχές διάστημα αναμένεται η έναρξη της β’ φάσης που περιλαμβάνει την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Επίσης, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής που θα ξεκινήσουν πριν από το κύριο έργο, ίσως και ως τα τέλη του 2018.
Όσον αφορά τις τέσσερις επεκτάσεις της γραμμής 4 (Γουδή – Μαρούσι, Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη, Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη, Μαρούσι – Εθνική Οδός), η Αττικό Μετρό αναζητά χρηματοδότηση από τον ιδιωτικό τομέα ώστε να προχωρήσει το έργο κατασκευής. Στο παρελθόν, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης είχε αναφέρει πως όλες οι επεκτάσεις θα δημοπρατηθούν ταυτόχρονα. Αυτό όμως προφανώς έχει να κάνει με την χρηματοδότηση του έργου.

 

Η Γραμμή 3 Μετρό

Η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά είναι το μοναδικό έργο Μετρό που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε παράδοση ολόκληρης της επέκτασης μέσα στο 2017, πλέον η Αττικό Μετρό κάνει λόγο για παράδοση των τριών πρώτων σταθμών (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) τον Ιούνιο του 2019 και των υπόλοιπων τριών (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) στις αρχές του 2021 εξαιτίας της καθυστέρησης στην κατασκευή του σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά.

Σταθμός στη Γεωπονική

Η κατασκευή του σταθμού Γεωπονική – ανάμεσα στους σταθμούς Κεραμικός και Ελαιώνας της γραμμής 3, ήρθε στο προσκήνιο το καλοκαίρι, όταν υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και της Αττικό Μετρό. Το περιεχόμενο του μνημονίου όμως δεν δημοσιεύτηκε ποτέ, ούτε και δόθηκαν πληροφορίες σχετικά με τη χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Άλλα σημαντικά έργα

Η Αττική περιμένει πολλά ακόμη έργα που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό ιστό ολόκληρου του νομού όταν θα ολοκληρωθούν. Ανάμεσα σε αυτά είναι:
– Επέκταση του Τραμ στο Ελληνικό, προς τον Πειραιά και προς το Κερατσίνι.
– Επέκταση Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα.
– Υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμός Λαρίσης
– Κατασκευή σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
– Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο, Λ. Βουλιαγμένης και Λ. Μαραθώνος (από Σπάτα)
– Ανάπλαση Φαληρικού όρμου
– Νέος σταθμός κρουαζιέρας στον Πειραιά
– Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος
– Μητροπολιτικό υδατοδρόμιο Ελευσίνας