Home Δυτική αθήνα ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: «ΠΟΛΕΜΟΣ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΙΧΟΥ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ
ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: «ΠΟΛΕΜΟΣ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΙΧΟΥ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ: «ΠΟΛΕΜΟΣ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΙΧΟΥ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

0
0

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει την τελευταία εβδομάδα μεταξύ του δημάρχου Αγίας Βαρβάρας Λάμπρου Μίχου με την Ένωση Γονέων με ανταλλαγές ανακοινώσεων σχετικά με τα προβλήματα στα σχολεία της πόλης.

 

 

Οι αιχμές κατά της δημοτικής αρχής από την Ένωση Γονέων για μη συνεργασία, που διατυπώθηκε μέσω ανοικτής επιστολής, δεν έμειναν αναπάντητες από το δήμαρχο της Αγίας Βαρβάρας Λάμπρο Μίχο, που έκανε λόγο για επιστολή – υβρεολόγιο με προφανή σκοπιμότητα.

Ο κ. Μίχος δύο ημέρες αργότερα προχώρησε σε απολογισμό στον τομέα της Παιδείας με τα «έργα και πράξεις» της διοίκησης του σε όλα τα επίπεδα από τις εργασίες συντήρησης, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, έως την καθαριότητα και τις εκδηλώσεις – δράσεις που διοργανώθηκαν.

Άμεση ήταν η απάντηση από την Ένωση Γονέων με νέα ανακοίνωση όπου κάνει λόγο για άρνηση διαλόγου από πλευράς του δημάρχου κάνοντας απολογισμό για τα αυτονόητα.

 

Η ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

Η Ένωση Γονέων με ανοικτή της επιστολή θέλησε να τοποθετηθεί στο άνοιγμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε αυτή και αφού τονίζει ότι αποτελεί το επίσημο, εκλεγμένο όργανο των οικογενειών των 3.000 μαθητών της πόλης έκανε λόγο έλλειψη διάθεσης διαλόγου από πλευράς της διοίκησης ώστε να βρεθούν λύσεις για τα προβλήματα των σχολικών μονάδων της πόλης, ενώ την ίδια ώρα στη διοίκηση αλληλοσυγχαίρονται…

Αναλυτικά η ανοικτή επιστολή αναφέρει:

Λ. ΜΙΧΟΣ: ΤΟ ΨΕΜΑ ΕΧΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΛΛΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΝΤΟΧΗ

Η απάντηση από πλευράς διοίκησης ήρθε με ανακοίνωση όπου μιλούσε για υβρεολόγιο από πλευράς Ένωσης Γονέων και όχι για κείμενο διαλόγου. Την κατηγορεί για  διασπορά ψευδών ειδήσεων με προφανή σκοπιμότητα.

Η ανακοίνωση του δήμου Αγίας Βαρβάρας έχει ως εξής:

Λάβαμε μία «ανοιχτή» επιστολή από την Ένωση Γονέων του δήμου μας με την οποία ζητείται η κεφαλή του δήμου επί πίνακι, γίνεται μία «πρόχειρη απαρίθμηση προβλημάτων, που τοποθετούν τα σχολεία της Αγίας Βαρβάρας, δυστυχώς, σε δεινή θέση» και καλείται η δημοτική αρχή να απαντήσει (απολογηθεί καλύτερα) γιατί στέκεται «αγέρωχη» στα προβλήματα των μαθητών και των σχολείων.

Η επιστολή αυτή δεν είναι ένα κείμενο διαλόγου και δίκαιης κριτικής (όπως θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι) αλλά ένα υβρεολόγιο που στάλθηκε παντού με προφανή σκοπιμότητα. Ένα κείμενο που δείχνει ότι οι συντάκτες του ανακάλυψαν φαντάσματα και που, το χειρότερο, προσπαθούν να πείσουν και άλλους ότι υπάρχουν.

Η σαφής αναφορά (υπό τον τύπο ερωτημάτων) ότι δήθεν έχουμε αδιαφορήσει για καθαριότητα, απολυμάνσεις, υγειονομικό υλικό, βοηθητικό προσωπικό, υποστήριξη μαθητών σε εξοπλισμό, φροντίδα για επισκευές και συντηρήσεις κ.ά. και ότι δεν είμαστε «παρόντες», τους καθιστά υπόλογους για τουλάχιστον διασπορά ψευδών ειδήσεων.

Η διαφορά μας είναι ότι η δημοτική αρχή φροντίζει για όλα τα παιδιά της πόλης, υπερασπίζεται το δημόσιο σχολείο, τα σχολεία της πόλης, μιλάει με τις πράξεις και τα γεγονότα, που παράγει και απολογείται στο λαό που την εξέλεξε.

Δεν χτίζει τείχη επιλέγοντας ποιόν θα χτίσει μέσα και ποιόν θα χτίσει έξω, δεν βλέπει με κομματικούς διαθλαστικούς φακούς, δεν απαξιώνει τα σχολεία της πόλης για να δικαιολογήσει ένα ρόλο υπερασπιστή τους, όταν μάλιστα αναμφισβήτητα έχουμε ποιοτικά καλά σχολεία, καθαρά και φροντισμένα, με επάρκεια αιθουσών ενώ πλούσιοι δήμοι της Αττικής προσπαθούν να εγκαταστήσουν λυόμενα για να στεγάσουν τα νηπιαγωγεία τους κι όταν ακόμη νοικιάζουν ακατάλληλα κτήρια για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες

Αν πράγματι είναι τόσο χάλια τα πράγματα, όπως τα εννοούν οι συντάκτες της «ανοιχτής» επιστολής, τότε ανοίγουν το ζήτημα της κατάστασης στην οποία παρέλαβε τα σχολεία η παρούσα δημοτική αρχή από την προηγούμενη, διότι αποκλείεται να σκούριασαν τα σίδερα στο διάστημα των 16 μηνών διοίκησης της παρούσας δημοτικής αρχής.

Το ότι  λείπουν π.χ κάποιες μπασκέτες, οφείλεται στο γεγονός ότι ξηλώθηκαν αμέσως ως άκρως επικίνδυνες (διαβρωμένες, σάπιες) που βρίσκονταν στις αυλές των σχολείων προς δόξαν της αδιαφορίας της τότε δημοτικής αρχής και της Ένωσης Γονέων. Το ότι δεν υπάρχουν ράμπες ΑΜΕΑ, WC AMEA, πυρασφάλεια, ασφαλή προαύλια, συναγερμοί κλπ είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας της προηγούμενης δημοτικής αρχής και της ραθυμίας της Ένωσης. Βεβαίως θα γίνουν όλα και έχουν δρομολογηθεί αλλά χρειάζονται χρήματα, διαδικασίες, χρόνος κ.ά. Αλήθεια που βρίσκονταν προηγουμένως οι συντάκτες της «ανοιχτής» επιστολής;

Φορτώνουν στον δήμο και αρμοδιότητες των διευθυντών των σχολείων, κάτι που τους εκθέτει,  γιατί ή δεν ξέρουν (παρότι είναι Ένωση Γονέων) ή το κάνουν πονηρά και  έτσι αποκαλύπτεται το άκρατο δυσφημιστικό τους μένος! Π.χ. για το εργαστήριο πληροφορικής υπάρχει σαφής οδηγία για τα πληκτρολόγια και είναι θέμα διευθυντή αν εφαρμόζεται (αλλαγή ζελατίνης) , το ίδιο για την απολύμανση κουπαστών κλπ.. Ο κάθε διευθυντής οφείλει να δίνει σωστές εντολές στην καθαρίστρια και να την ελέγχει. Προτείνουν να το κάνουμε εμείς;

Συγνώμη αλλά κάνουμε χρήση ενός αποφθέγματος που λέει: «Όσο συνεχίζετε να λέτε ψέματα για εμάς, θα συνεχίσουμε να λέμε αλήθειες για εσάς» (Adlai Stevenson)

Βεβαίως πήραμε χρήματα από το κράτος, αλλά ήταν περίπου τα μισά του συνόλου των δαπανών και απωλειών εσόδων του δήμου, λόγω της πανδημίας.

Βεβαίως υπήρξαν οικογένειες που έφτασε στο δήμο η ανάγκη τους για εξοπλισμό της τηλεκπαίδευσης και ο δήμος, σε όλες τις περιπτώσεις ανταποκρίθηκε (μετά από σύντομη κοινωνική έρευνα).

Βεβαίως η κυβέρνηση μας έδωσε την ευκαιρία να προσλάβουμε 10 σχολικές καθαρίστριες, αλλά δεν ήταν πρόσθετες θέσεις. Ήταν οι ίδιες καθαρίστριες που δούλευαν και πριν. Πριν δούλευαν με όρους γαλέρας και πλέον με ανθρώπινες συμβάσεις. Για να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας διπλές καθαρίστριες ο δήμος μας έστυψε κι άλλο τον ελλειμματικό του προϋπολογισμό και πλέον διαθέτει το ανάλογο επαρκές προσωπικό καθαριότητας.

Για όλα τα παραπάνω καθώς και για ο πρόγραμμα «Τρίτσης» οι συντάκτες της επιστολής είναι καλύτερα να ρωτήσουν την κ. Χαρά Καφαντάρη, που είναι μία διακεκριμένη κοινοβουλευτικός για να τους κατατοπίσει καλύτερα.

Θα έπρεπε κιόλας να διαβάζουν τους τακτικούς απολογισμούς και τα πεπραγμένα του δήμου διότι «κανείς δεν πρόκειται να μορφωθεί, διαβάζοντας μόνο ό,τι τον βολεύει και ό,τι του αρέσει».

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (31-12-2020)

Η δημοτική αρχή της Αγίας Βαρβάρας τις επόμενες ημέρες δημοσίευσε έναν εκτενή απολογισμό όλων των έργων, εργασιών και δράσεων στον τομέα της Παιδείας από τις 31-12-2020 .

Αναλυτικά:

Η νέα δημοτική αρχή έδωσε από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της, ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα της Παιδείας και του δημόσιου σχολείου.

Στο δήμο μας, λειτουργούν 21 συνολικά σχολικές μονάδες (νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια, λύκεια)  με 138 Τμήματα, στα οποία τη φετινή σχολική χρονιά, φοιτούν 2.578 μαθητές.

Μετά από πολλά χρόνια αδράνειας και απραξίας της προηγούμενης αρχής, ο δήμος, ανέλαβε να εντάξει όχι μόνο τις ορατές δια γυμνού οφθαλμού αναγκαίες επεμβάσεις και επισκευές, αλλά και πολλές άλλες, σε εργολαβίες για τη συντήρηση των σχολικών κτηρίων.

Σε λίγες μέρες πρόκειται να εκτελεσθεί η τρίτη κατά σειρά εργολαβία για τη συντήρηση σχολικών κτηρίων και αποκατάστασης επικινδύνων, προϋπολογισμού 131.776.69€.

Εκτός των παραπάνω, οι τεχνικές υπηρεσίες, πολλές φορές, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα συντηρήσεων και επισκευών στα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα λόγω παλαιότητας και κυρίως της έλλειψης τακτικής συντήρησης για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ενδεικτικά, για τους λίγους μήνες λειτουργίας των σχολείων το έτος 2020, τα συνεργεία του δήμου, εκτέλεσαν 242 έκτακτες αποκαταστάσεις φθορών και ζημιών όπως και άλλες εργασίες με στόχο την παροχή ποιοτικής σχολικής στέγης στα παιδιά της πόλης μας. Πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες εργασίες, ελαιοχρωματισμών εσωτερικών και εξωτερικών χώρων. Έγιναν καθαρισμοί, κλαδεύσεις φυτεύσεις, κοπή χόρτων και αφαίρεση ανεπιθύμητης βλάστησης, μονώσεις, ξυλουργικές, οικοδομικές, ηλεκτρολογικές & υδραυλικές αποκαταστάσεις ζημιών, αισθητικές παρεμβάσεις, εργασίες σύνδεσης – τοποθέτησης μηχανημάτων, εξαρτημάτων και υπολογιστών διαδραστικής εκπαίδευσης και πραγματοποιήθηκαν γενικά έργα συντήρησης.

Α) Εργασίες στα σχολεία, οι οποίες ολοκληρώθηκαν

  1. Ανακατασκευή τμήματος πλακόστρωσης στο κάτω προαύλιο του 1ου Δημοτικού σχολείου λόγω επικινδυνότητας.
  2. Επίστρωση δαπέδων με πλαστικό δάπεδο μετά την αποξήλωση των υφιστάμενων δαπέδων και τοποθέτηση περιθωρίων (σοβατεπιών) περιμετρικά των χώρων, στο 2ο Γυμνάσιο (γραφεία, βιβλιοθήκη), στο 3ο Γυμνάσιο (αίθουσα Αγγλικών) και σε όλο το 1ο Νηπιαγωγείο, λόγω έντονων φθορών.
  3. Τοποθέτηση σιδερένιων θυρών στο 3ο Γυμνάσιο, μετά την αποξήλωση των υφιστάμενων, στην αίθουσα Συλλόγου Γονέων, στα WC του 1ου ορόφου και στην Αίθουσα Τεχνολογίας.
  4. Αποκατάσταση τοπικών βλαβών από οπλισμένο σκυρόδεμα οφειλόμενων στη διάβρωση του οπλισμού, με χρήση επισκευαστικών κονιαμάτων και αναστολέων διάβρωσης στο εξωτερικό περιμετρικό στηθαίο των προσόψεων προς τους αύλειους χώρους του 3ου Νηπιαγωγείου, του 1ου & 8ου Δημοτικού και του 2ου Γυμνασίου, όπου θα επισκευαστούν και οι οροφές των εξωστών.
  5. Επισκευή υαλότοιχων στο 3ο Γυμνάσιο και στο 1ο Λύκειο.
  6. Τοποθέτηση σιδηρών κιγκλιδωμάτων απλού σχεδίου, στα παράθυρα του 1ου ορόφου του 8ου Δημοτικού και ελαιοχρωματισμοί αυτών.
  7. Αντικατάσταση υαλοστασίου στη βιβλιοθήκη του 4ου Δημοτικού με νέο αλουμινίου.
  8. Δημιουργία στεγάστρου στην είσοδο του 11ου Νηπιαγωγείου, για την αναμονή των γονέων.
  9. Μόνωση τμήματος δώματος του 1ου Λυκείου.
  10. Ανακαίνιση εξωτερικών χρωματισμών με ακρυλικό χρώμα, των προσόψεων των σχολικών κτιρίων που θα γίνει η αποκατάσταση των τοπικών βλαβών στοιχείων από οπλισμένο σκυρόδεμα, με χρήση ικριωμάτων, όπου απαιτείται.
  11. Ανακαίνιση παλαιών χρωματισμένων επιφανειών σε σχολικά κτίρια. (Νηπιαγωγεία – Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια).
  12. Προμήθεια και τοποθέτηση πολυκαρβονικών φύλλων στις μεταλλικές θύρες των εξωστών και κατακόρυφης διαφανής τέντας σε τμήμα του εξώστη του 1ου ορόφου του 2ου Λυκείου, για την αποφυγή εισροής υδάτων στις αίθουσες, σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης.
  13. Προμήθεια και τοποθέτηση κατακόρυφων διαφανών τεντών στο τμήμα του ισογείου του 2ου Λυκείου, μπροστά από το κυλικείο, με σκοπό τη δημιουργία χώρου προστατευμένου από τις καιρικές συνθήκες.
  14. Προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού χλοοτάπητα πάχους 32mm, στο προαύλιο του 2ου Δημοτικού, στο επίπεδο των WC, για τη δημιουργία γηπέδου ποδοσφαίρου για τους μαθητές της Α’ & Β’ τάξης.
  15. Επισκευή στην οροφή του 1ου ορόφου του κτιρίου του 1ου Λυκείου. Καθαίρεση όλων των επιχρισμάτων του 1ου ορόφου, με τη μεταφορά όλων των προϊόντων καθαιρέσεως σε χώρους που επιτρέπεται. Αποκατάσταση τοπικών βλαβών στοιχείων από οπλισμένο σκυρόδεμα οφειλόμενων στην διάβρωση του οπλισμού με χρήση επισκευαστικών κονιαμάτων και αναστολέων διάβρωσης, που θα προκύψουν μετά την καθαίρεση των επιχρισμάτων.

Β) Εργασίες, έργα, υπηρεσίες και προγράμματα άμεσης και βραχυπρόθεσμης υλοποίησης

  1. Προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού χλοοτάπητα, πάχους 32 mm, μετά την αποξήλωση

και απομάκρυνση του υφιστάμενου, στα 1ο, 4ο, 12ο & 13ο Νηπιαγωγεία.

  1. Επίστρωση του δαπέδου της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του 4ου Δημοτικού με πλαστικό δάπεδο και τοποθέτηση περιθωρίων (σοβατεπιών) περιμετρικά των χώρου, λόγω έντονων φθορών στο υφιστάμενο μωσαϊκό.
  2. Προμήθεια και τοποθέτηση σιδερένιων θυρών στο 3ο Γυμνάσιο – στις αποθήκες που

βρίσκονται μέσα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων-μετά την αποξήλωση των υφιστάμενων και ελαιοχρωματισμοί αυτών.

  1. Προμήθεια και τοποθέτηση σιδερένιων κασσών στο 5ο Δημοτικό -στα WC των δασκάλων -μετά την αποξήλωση των υφιστάμενων και ελαιοχρωματισμοί αυτών.
  2. Προμήθεια και τοποθέτηση ξύλινων πρεσσαριστών θυρών με επένδυση φορμαϊκας στο 1ο Λύκειο και στο 2ο Γυμνάσιο – στα WC καθηγητών – μετά την αποξήλωση των υφιστάμενων.
  3. Προμήθεια και τοποθέτηση μεταλλικών θυρών τυποποιημένων βιομηχανικής προέλευσης στο 2ο Γυμνάσιο – στις πόρτες των αιθουσών του 1ου ορόφου που οδηγούν στο μπαλκόνι-μετά την αποξήλωση των υφιστάμενων.
  4. Ανακατασκευή των τουαλετών καθηγητών στο 1ο Λύκειο και στο 2ο Γυμνάσιο.
  5. Ενίσχυση των υπαρχόντων κιγκλιδωμάτων του ισογείου του 1ου Λυκείου και συγκεκριμένα σε μία αίθουσα και στα έξι παράθυρα δίπλα στα κυκλικά κλιμακοστάσια επί της Ελευθερίου Βενιζέλου και στα παράθυρα του αμφιθεάτρου επί της οδού Διομήδη Κομνηνού και ελαιοχρωματισμοί αυτών.
  6. Επένδυση εξωτερικών βρυσών στο 4ο Δημοτικό με πλακίδια πορσελάνης.
  7. Προμήθεια και τοποθέτηση επίπεδων κυψελωτών πολυκαρβονικών φύλλων στο 8ο Δημοτικό & στο 3ο Γυμνάσιο, στην είσοδο, για την αποφυγή εισροής υδάτων.
  8. Προμήθεια και τοποθέτηση δύο μπασκετών ολυμπιακού τύπου στο γήπεδο του 1ου

Γυμνασίου.

  1. Μόνωση τμήματος δώματος 1ου Λυκείου & 4ου Δημοτικού.
  2. Αποκατάσταση προβλήματος εισροής υδάτων στο 13ο Νηπιαγωγείο.
  3. Στεγανοποίηση αρμού διαστολής στο 11ο Νηπιαγωγείο.
  4. Ανακαίνιση εξωτερικών χρωματισμών με ακρυλικό χρώμα στην πρόσοψη του 2ου Δημοτικού σχολείου, με χρήση ικριωμάτων.
  5. Υλοποίηση του έργου «Κατασκευή ραμπών & χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ σε σχολικές μονάδες», που αφορά την ανακατασκευή των υφιστάμενων WC ΑΜΕΑ στο 1ο Δημοτικό – 5ο Δημοτικό – 7ο Δημοτικό – 4ο Νηπιαγωγείο -6ο Νηπιαγωγείο – 11ο Νηπιαγωγείο – 13ο Νηπιαγωγείο & 1ο Γυμνάσιο, την δημιουργία νέων WC ΑΜΕΑ στο 4ο Δημοτικό – 6ο Δημοτικό – 8ο Δημοτικό – 3ο Νηπιαγωγείο & 3ο Γυμνάσιο, την κατασκευή ραμπών πρόσβασης μέσα στα σχολικά κτίρια στο 3ο Νηπιαγωγείο & στο 3ο Γυμνάσιο και την διαμόρφωση ράμπας πεζοδρομίων για την πρόσβαση ΑΜΕΑ στο 7ο Δημοτικό – 3ο Νηπιαγωγείο – 4ο Νηπιαγωγείο -11ο Νηπιαγωγείο & 13ο Νηπιαγωγείο.
  6. Υλοποίηση της ήδη ενταγμένης πράξης «Προώθηση της κοινωνικής συνοχής μέσα από τη στήριξη της Κοινωνικής Ένταξης παιδιών, εφήβων, νέων». Η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πλέγματος υποστηρικτικών υπηρεσιών για παιδιά, εφήβους, νέους και τις οικογένειές τους, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες δομές και υπηρεσίες, τις ανάγκες όπως αυτές καθημερινά απευθύνονται στο δήμο και τη σημαντικότητα των παρεμβάσεων στην ομάδα στόχο παιδί-έφηβος-νέος για την προώθηση της κοινωνικής συνοχής. Η πράξη διαρθρώνεται σε δύο πακέτα εργασίας. Το πρώτο «Ψυχοπαιδαγωγική και συμβουλευτική υποστήριξη παιδιών, εφήβων, νέων» δίνει έμφαση στην πρόληψη και αποκατάσταση ατομικών δυσκολιών που δυνητικά αποτελούν τροχοπέδη στην κοινωνική και εργασιακή ένταξη. Οι δράσεις περιλαμβάνουν την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών για παιδιά, εφήβους και νέους για την πρόληψη και αντιμετώπιση μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών και δυσκολιών που αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνική συμμετοχή και την εργασιακή ένταξη. Προβλέπεται η παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής/ επαγγελματικού προσανατολισμού, ψυχολογική, λογοπεδική υποστήριξη, εργοθεραπεία, κα. Το δεύτερο πακέτο εργασίας «ΣυμΜΕτοχή» δίνει έμφαση στην ομαδική συμμετοχή παιδιών, εφήβων και νέων σε δραστηριότητες προσανατολισμένες στην παραγωγή πολιτιστικών προϊόντων/δράσεων, διαμορφώνοντας ένα δυναμικό πλαίσιο-πλέγμα συμμετοχικής δημιουργίας και προστασίας από φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού. Οι δράσεις περιλαμβάνουν την παροχή της δυνατότητας παιδιών, εφήβων και νέων να συμμετέχουν χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς σε ομαδικές δραστηριότητες με προσανατολισμό την παραγωγή-παρουσίαση πολιτιστικών προϊόντων και δράσεων. Στην ανάπτυξη των προϊόντων αναδεικνύεται η χρήση των ΤΠΕ.
  7. Υλοποίηση της ήδη ενταγμένης πράξης «Βελτίωση – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση του εκπαιδευτικού εξοπλισμού και των υποδομών δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020».
  8. Υλοποίηση προγράμματος «Φιλόδημος II» για την εκπόνηση μελετών και υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες της χώρας.

Καθαριότητα σχολείων

Η καθαριότητα των σχολείων εκτός από ότι αποτελούσε προτεραιότητά μας, το 2020, απέκτησε άλλη σημασία και βαρύτητα και λόγω της πανδημίας. Δεν είναι τυχαία άλλωστε τα αποτελέσματα συστηματικών υγειονομικών ελέγχων οι οποίοι  πραγματοποιήθηκαν από αρμόδιους υγειονομικούς υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής, τα οποία επιβεβαίωσαν την πολύ σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά που γίνεται στον ευαίσθητο τομέα της υγείας και έκριναν ότι η λειτουργία των σχολικών συγκροτημάτων είναι απολύτως ικανοποιητική.

Τοποθετήσαμε σε όλες τις σχολικές μονάδες φιλικούς κάδους ανακύκλωσης, δύο ρευμάτων

Λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα:

– Προσλήφθηκαν επιπλέον άτομα για την ενίσχυση της καθαριότητας και υπήρξε ο κατάλληλος προγραμματισμός ώστε οι συνολικά είκοσι – έξη (26) καθαρίστριες και επί πλέον προσωπικό καθαριότητας να καλύπτουν καθημερινά, όλες τις ανάγκες.

– Η Επόπτρια Υγείας του δήμου βρέθηκε από την αρχή της πανδημίας σε άμεση επαφή με τα σχολεία ελέγχοντας την εφαρμογή των πρωτοκόλλων.

– Με την έναρξη της πανδημίας και πριν καν γίνει διάθεση από το κράτος, παραδόθηκαν από το δήμο αντισηπτικές λοσιόν και μάσκες πολλαπλών χρήσεων, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Δόθηκαν από το δήμο, σε όλους τους υπεύθυνους διαχείρισης COVID 19 και στους αναπληρωτές τους, σκούφοι, μάσκες 3Μ, ποδιές μίας χρήσης 3Μ, γάντια, γυαλιά και ποδονάρια.

Πριν την ύπαρξη κρουσμάτων, έγιναν προληπτικές απολυμάνσεις σε όλα τα σχολεία και με την εμφάνιση κρουσμάτων έγινε καθολική απολύμανση στο σχολείο και όχι μόνο στο τμήμα που εμφανίστηκε το κρούσμα. Το κόστος των απολυμάνσεων ανήλθε στα 3.360 €.

Οργανώθηκε η πραγματοποίηση τεστ COVID-19, για όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούσαν και συνεχίζεται το σχετικό πρόγραμμα με την συνεργασία του Νομαρχιακού Νοσοκομείου και του ΕΟΔΥ

Λειτουργία Κέντρου Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ)

Η δημοτική αρχή, στοχεύοντας στη δημιουργία προγραμμάτων που να  ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και να διασφαλίζουν την  όσο το δυνατόν υψηλότερη  κατάρτιση και επιμόρφωση, συνέχισε στο ακέραιο και παρά τα περιοριστικά μέτρα, την υλοποίηση προγραμμάτων διά βίου μάθησης

  • Διασφαλίζοντας τη λειτουργία των χώρων εκπαίδευσης σε απογευματινές ώρες.
  • Τοποθετώντας εξοπλισμό στους χώρους εκπαίδευσης.
  • Διαθέτοντας προϋποθέσεις λειτουργίας (τηλέφωνο – πρόσβαση στο διαδίκτυο, θέρμανση, ύδρευση, τουαλέτες) στους χώρους εκπαίδευσης.
  • Διασφαλίζοντας προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία, στους χώρους εκπαίδευσης.

Τα προγράμματα τα οποία υλοποιήθηκαν, είχαν τα εξής αντικείμενα:

– Επεξεργασία κειμένου, Διαδίκτυο.

– Βασικά Αγγλικά.

Συνολικά στα προγράμματα, εγγράφηκαν 40 άτομα, στα οποία έχει δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης – επιμόρφωσης, που έχει εκδοθεί από το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης.

Στόχος μας να συνεχίσουμε νέα προγράμματα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των ωφελούμενων.

Λειτουργία δημοτικής επιτροπής παιδείας (Δ.Ε.Π.)  & Σχολικών Επιτροπών

Με τις σχολικές επιτροπές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπήρξε σχεδόν καθημερινή επαφή και άριστη συνεργασία για τη σωστή αξιολόγηση και ιεράρχηση των αναγκών.

Με οργάνωση, σχεδιασμό, αλλά και τη συνεργασία της διοίκησης του δήμου με όλα τα μέλη των επιτροπών, των υπαλλήλων και των διευθυντών των σχολικών μονάδων, ήρθαν θετικά αποτελέσματα, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι οι διευθυντές των σχολείων, με τους οποίους έχουμε συνεχή επαφή, επανειλημμένα τοποθετούνται δημόσια για την άριστη συνεργασία μας.

Προχωρήσαμε σε:

– Κατά προτεραιότητα, πληρωμή του μισθού των καθαριστριών και των σχολικών τροχονόμων  όπως οφείλαμε, που  επιτέλεσαν σημαντικό έργο.

– Αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών κυκλωμάτων διασύνδεσης των σχολείων από  ADSL 24 Mbps σε υπηρεσία  VDSL 50 Mbps σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

– Παραχώρηση σχολικών χώρων σε συλλόγους με εκπαιδευτικά κριτήρια για πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες.

– Παροχή έκτακτων οικονομικών ενισχύσεων συνολικά  περίπου 10.500€ στα σχολεία, για τη διασφάλιση υλικού, απαραίτητου για τις λειτουργικές τους ανάγκες ή την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά και για την ενίσχυση υλικοτεχνικής υποδομής τους.

– Έλεγχο και εποπτεία της λειτουργίας των σχολικών κυλικείων. Διενεργήσαμε διαφανείς διαγωνισμούς έτσι ώστε σήμερα, τα σχολικά κυλικεία να λειτουργούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αποφέροντας πρόσθετα έσοδα στα σχολεία.

Υπάρχουν σημαντικά χρηματικά υπόλοιπα των σχολικών επιτροπών και των σχολικών μονάδων για δράσεις και αναγκαίες παρεμβάσεις και αγορές με εξοφλημένες όλες τις υποχρεώσεις τους έως την 31η Δεκεμβρίου 2020.

Διοργάνωση εκδηλώσεων – δράσεων

Δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στην εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων καθώς και στη εκπαίδευση των νέων στη χρήση των νέων τεχνολογιών, ιδιαιτέρως εκείνων που υποβοηθούν την εκπαιδευτική δραστηριότητα, αλλά και στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης. Επίσης, δημιουργήθηκαν δράσεις οι οποίες προτρέπουν τα παιδιά στην προστασία του περιβάλλοντος και τον «πράσινο» τρόπο ζωής και τιμήθηκαν μαθητές οι οποίοι αρίστευσαν. Δυστυχώς τα μέτρα για την προστασία από την πανδημία, δεν μας επέτρεψαν να προχωρήσουμε σε όσες εκδηλώσεις – δράσεις είχαμε προγραμματίσει.

Εκδηλώσεις – δράσεις: :

– Στις 23 Νοεμβρίου 2019: Εκδήλωση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, σε συνεργασία με την Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, πραγματοποιήσαμε στο κινηματοθέατρο «Γιάννης Ρίτσος».

– Στις  22 Δεκεμβρίου 2019: Διοργανώσαμε Βράβευση αριστούχων μαθητών γυμνασίων και λυκείων της πόλης μας καθώς και επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τη συμμετοχή αθλητικών τμημάτων της Δημοτικής Επιχείρησης, υπό την επίβλεψη της Ολυμπιονίκου Εύας Χριστοδούλου.

– Στις 11 Ιανουαρίου 2020,  σε συνεργασία με τον Ανθρωπιστικό οργανισμό  “Kids save lives”  τους συλλόγους γονέων και τις ακαδημίες της ΑΠΕ Αγία Ελεούσα διοργανώσαμε στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Γιάννης Ρίτσος», μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική δράση στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση για την υποστήριξη της ζωής σε όλα τα παιδιά και τους γονείς τους. Η εκδήλωση είχε  μεγάλη προσέλευση και συμμετοχή.

– Στις 13 Ιανουαρίου 2020 & στις 11 Νοεμβρίου 2020 σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς και το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου», φιλοξενήσαμε στα σχολεία της πόλης μας, τη μουσειοσκευή με τίτλο «Κάποτε στη Μικρά Ασία», προκειμένου να συστήσουμε στους μαθητές τη ζωή των Ελλήνων στις πόλεις και τα χωριά της Μικράς Ασίας, πριν την καταστροφή και τον ξεριζωμό.

– Στις 7 Φεβρουαρίου 2020, στην επιστημονική ημερίδα «Πρότυπο σχολικό κυλικείο», παρουσιάστηκε η δράση του δήμου για ενσωμάτωση στην καθημερινότητα των παιδιών τρόπων για να προστατεύσουν το περιβάλλον. Συγκεκριμένα, πρώτος ο δήμος μας, έφερε στα κυλικεία των σχολείων για τους μαθητές της πόλης, τα οικολογικά καλαμάκια που κατασκευάζονται από σιτάρι και τα οποία ανταλλάσσονται με πλαστικά καπάκια τα οποία συλλέγουν τα παιδιά. Η προσπάθεια αυτή, αγκαλιάστηκε από την ΚΟΙΝΣΕΠ “staramaki” η οποία προσφέρθηκε να μας προσφέρει 1.600 καλαμάκια από σιτάρι, προκειμένου να προωθήσει την οικολογική συνείδηση των μαθητών της πόλης μας.

Η πολυεπίπεδη κρίση που προκάλεσε η πανδημία, κάθε άλλο παρά έκαμψε τη διεκδικητικότητα και την ενεργητικότητα της διοίκησης του δήμου μας, στην βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος και των σχολείων και στην υλοποίηση δράσεων για την υποστήριξη της εκπαίδευσης των μαθητών της πόλης μας. Καταβλήθηκαν διαρκείς και εντατικές προσπάθειες για την ενίσχυση των σχολικών μονάδων.. Η σκληρή δοκιμασία των ημερών μας, σύντομα θα αποτελεί παρελθόν και ότι έχουμε προγραμματίσει για το 2021 είμαστε βέβαιοι ότι θα επιτευχθεί, με τη συνεργασία όλων.

 

Στον απολογισμό της διοίκησης η Ένωση Γονέων απάντησε με νέα ανακοίνωση στην οποία αφού επισημαίνει ότι ο δήμαρχος αρνείται πεισματικά το διάλογο, κάνει λόγο για έναν δημοτικό απολογισμό όπου ο δήμος έπραξε τα βασικά και τα αυτονόητα.

Πιο αναλυτικά αναφέρει: