Home Ίλιον Μετρό: Σε πέντε χρόνια θα φτάσει στο Ίλιον!
Μετρό: Σε πέντε χρόνια θα φτάσει στο Ίλιον!

Μετρό: Σε πέντε χρόνια θα φτάσει στο Ίλιον!

0
0

Σε πέντε χρόνια θα έχει φτάσει το μετρό στο Ίλιον, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Εως το τέλος του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την επέκταση της Γραμμής 2 προς την περιοχή, που θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια και βάσει του σχεδιασμού, σε πρώτη φάση, η επέκτασή της θα αφορά περίπου 4 χιλιόμετρα γραμμής και 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.

Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη.

Ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι τα έργα μετρό είναι σύνθετα και ο σχεδιασμός αρχίζει πολλά χρόνια πριν το έργο. Αναγνώρισε, πάντως, ότι η Δυτική Αθήνα αποτελεί ένα ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένο κομμάτι σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να ανταποκριθεί στις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής με μεγάλα έργα υποδομών.

Αυτήν την περίοδο, βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαραίτητων αρχιτεκτονικών και στατικών μελετών, καθώς και των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.

Βάσει λοιπόν του σχεδιασμού, σε πρώτη φάση, η επέκταση της Γραμμής 2 θα αφορά περίπου 4 χιλιόμετρα γραμμής και 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.

Έως το τέλος του 2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τόσο οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες, όσο και η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η δημοπράτηση της κατασκευής. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης της γραμμή 2 στο Ίλιον είναι 5 έτη: «Μιλάμε για ένα έργο 350 εκατομμυρίων ευρώ, δεν χωρούν προχειρότητες και πασαλείμματα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο ευρύτερος σχεδιασμός για τη Δυτική ΑΘήνα

Αναφερόμενος στα προγραμματισμένα έργα για την Δυτική Αττική, ο κ. Καραγιάννης είπε πως ήδη έχουν ξεκινήσει οι αρχικές μελέτες της επέκτασης της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, με 3 από τους 6 σταθμούς στη Δυτική Αθήνα: Άγιοι Ανάργυροι, Ίλιον και Πετρούπολη.

Επιπλέον, το αμέσως επόμενο διάστημα προχωρά η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Δυτικής Αττικής, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης: «Πρόκειται για ένα έργο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ που θα εξυπηρετήσει την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, τα Μέγαρα και αρκετούς ακόμα δήμους εκείνης της άκρης της δυτικής Αθήνας», τόνισε.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο έργο της Σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά: «Προχωράμε και με ένα οδικό έργο που ζητούσε για χρόνια η περιοχή και που δεν προχωρούσε. Ένα έργο που παραμένει ανολοκλήρωτο και ημιτελές εδώ και μια εικοσαετία, από το 2002», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Καμία συζήτηση για λεωφορειακή γραμμή εξπρές στην περιοχή

Από την πλευρά του ο κ. Αρσένης επανέφερε το ζήτημα της αναγκαιότητας δημιουργίας λεωφορειακής γραμμής εξπρές, τονίζοντας ότι «μπορεί να δώσει με έναν πολύ οικονομικό τρόπο μια λύση στο θέμα της σύνδεσης των δήμων αυτών και των πολιτών τους, των κατοίκων τους με το Μετρό σήμερα».

Ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που σχεδιάζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως προέκυψε από την απάντηση του κ. Καραγιάννη.

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο υφυπουργός είπε ότι ο Δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού συνδέεται με 13 λεωφορειακές γραμμές με το δίκτυο του μετρό, το Ίλιον με τον σταθμό «Άγιος Αντώνης» και τον σταθμό Ανθούπολης με 17, καθώς και η Πετρούπολη με 6, ενώ υπάρχουν και άλλες δύο γραμμές που εξυπηρετούν και τις τρεις περιοχές.

«Θεωρούμε λοιπόν ότι με τις υπάρχουσες γραμμές εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό των παραπάνω δήμων. Άλλωστε οι εξπρές γραμμές εξυπηρετούν περίπου με τη λογική του shuttle bus τη σύνδεση με σπουδαία συγκοινωνιακά hub, όπως είναι τα λιμάνια και τα αεροδρόμια και όχι μια στάση μετρό. Αυτή είναι η λογική της σε ολόκληρο τον κόσμο και τέτοιες γραμμές θα έχουν χαμηλό όφελος σε σχέση με το κόστος λειτουργίας τους για το συγκοινωνιακό μας δίκτυο», είπε.

Προσέθεσε, πάντως, ότι στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου μεταφορών Αττικής, που θα εκπονήσει στο προσεχές χρονικό διάστημα ο ΟΑΣΑ, πρόκειται να εξετάσει τρόπους βελτίωσης και εξυπηρέτησης των μετακινούμενων με δημόσια μέσα μεταφοράς.