Home Δυτική αθήνα ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΟ ΤΟΝ Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ
ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΟ ΤΟΝ Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ

ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΟ ΤΟΝ Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ

0
0

Τα προβλήματα των σχολείων στη Δυτική Αθήνα καθώς και τα γενικότερα προβλήματα της Παιδείας απασχόλησαν τους εκπαιδευτικούς φορείς και τους συλλόγους γονέων σε μία σύσκεψη όπου συμμετείχε και ο Γ.Γ. του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Ευρεία σύσκεψη για την Παιδεία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στη Δυτική Αθήνα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρρας 8/11 στο αίθουσα συσκέψεων του Δημαρχείου Περιστερίου με τη συμμετοχή συλλόγων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και με Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων του Δυτικού Τομέα, παρουσία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών από τις ΕΛΜΕ Α’ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι), Β’ (Αιγάλεω) και Γ’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Ιλιον – Πετρούπολη), τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω και Αγ. Βαρβάρας – Κορυδαλλού, το ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω. Επίσης, εκπρόσωποι των Ενώσεων Γονέων Περιστερίου, Χαϊδαρίου, Πετρούπολης και Αγ. Αναργύρων – Καματερού, καθώς και εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων σχολείων από τους Δήμους της περιοχής.

Ο ΓΓ του ΚΚΕ Δημήρης Κουτσούμπας στην ομιλία του έκανε λόγο για πλασματική η εικόνα της κυβέρνησης για τα σχολεία. Αναφέρθηκε στην προσπάθεια ωραιοποίησης της κατάστασης στα σχολεία από την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, τη στιγμή που η πανδημία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και τα ημερήσια κρούσματα ξεπέρασαν τις 7.000, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «τα μέτρα που υποτίθεται παίρνει η κυβέρνηση, είναι τα ίδια με αυτά που μας έφεραν σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση και γέμισαν με κινδύνους, με ανησυχία ολόκληρη την ελληνική κοινωνία».
Για τα σχολεία της Δυτικής Αθήνας ο κ. Κουτσούμπας ανέφερε: “Ουσιαστικά τα σχολεία είναι απροστάτευτα και εδώ στη Δυτική Αθήνα, στους Δήμους της περιοχής, κι αν πάρουμε υπόψη ότι και τα ποσοστά του εμβολιασμού είναι πάρα πολύ χαμηλά, μαζί με όλες τις δυσκολίες των υποδομών, το πως είναι στοιβαγμένα τα παιδιά μας μέσα στις τάξεις, μέσα στα σχολεία, δημιουργούν μια πραγματικά πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση την οποία πρέπει να αντιπαλέψουμε.

Αντί για αραίωση των αιθουσών, ξέρετε ότι η κυβέρνηση προχωράει συνέχεια σε συγχωνεύσεις, σε συμπτύξεις τμημάτων, τάξεων κλπ. Αντί να κάνει μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, τα βάζει με τους εκπαιδευτικούς, γιατί δήθεν δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, ενώ αυτή την κάνει πάρα πολύ καλά…

Σήμερα, που βρισκόμαστε ήδη πάνω από δυο μήνες από την ώρα που ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά, με βάση τα στοιχεία πανελλαδικά, περίπου 100.000 μαθητές στοιβάζονται σε τάξεις με 25 μαθητές -σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ περισσότεροι- και χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες κάθε βδομάδα από τα σχολεία.

Εμείς λέμε ότι αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να πάει άλλο. Δε χρειάζεται κανένας εφησυχασμός. Δεν πρέπει να ωραιοποιείται η κατάσταση και δυστυχώς οι κυβερνώντες και οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης σε διάφορους μαζικούς φορείς, ωραιοποιούν την κατάσταση και αποπροσανατολίζουν τον κόσμο».

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα που πραγματικά πρέπει να παρθούν και για τα οποία το ΚΚΕ μπαίνει μπροστά στη διεκδίκησή τους, ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε:

«Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα τώρα και για τα ζητήματα της πανδημίας. Ειδικότερα: Ενημερωτικές δράσεις για τον εμβολιασμό, ελεγχόμενα τεστ έξω και μέσα στα σχολεία, δωρεάν, μαζικά. Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών εδώ και τώρα, γιατί δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση. Βεβαίως προσλήψεις και βοηθητικού προσωπικού, γιατί λείπουν και καθαρίστριες και μια σειρά ειδικότητες και ειδικά στα σχολεία της περιοχής».

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Η Αθανασία Ρήγα, πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής αναφέρθηκε στον μεγάλο αγώνα που έδωσαν οι εκπαιδευτικοί αυτό το διάστημα για τη λεγόμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, έχοντας απέναντι τους «θεούς και δαίμονες». Μίλησε για την πρωτοβουλία των 32 ΕΛΜΕ που ζητούν άμεση γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ για να επαναπροκηρυχθεί η απεργία – αποχή. Τόνισε ότι αυτό που διακυβεύεται είναι κυρίως το τι σχολείο φτιάχνουν, διαφοροποιημένο ανά σχολική μονάδα, όπου οι γονείς και οι χορηγοί θα βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Ο Βασίλης Τασιούλας, από τον Σύλλογο Γονέων του Μουσικού σχολείου Ιλίου, έφερε εικόνα από τα πολλά κενά εκπαιδευτικών στο σχολείο. Είπε ότι τα εγχειρίδια δεν είναι κοινά για όλα τα μουσικά σχολεία και δεν διανέμονται δωρεάν, αλλά το κόστος τους βαραίνει τους γονείς, όπως και το κόστος αγοράς και συντήρησης των μουσικών οργάνων. Επιπλέον εξήγησε ότι τα έξι χρόνια που διδάσκονται μουσική τα παιδιά στο σχολείο δεν τους κατοχυρώνονται με κάποια πιστοποίηση.

Μίλησε επίσης αναλυτικά για τα προβλήματα στη μεταφορά μαθητών και εξέφρασε το αίτημα των γονιών για δημουργία Ενιαίου Φορέα Μετακίνησης, δημόσιου, που θα έχει την ευθύνη για τη μεταφορά όλων των παιδιών. Αντίστοιχα μίλησε για τη σίτιση που είναι στην ευθύνη του κάθε Δήμου και παραμένει ανεπαρκής.

Επισήμανε την ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας και στα μουσικά μαθήματα για την αναπλήρωση των απωλειών και δήλωσε ότι είμαστε στον αγώνα.

Ο Βασίλης Μοσχοβίτης, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 28ου Δημοτικού Περιστερίου, μίλησε για το σχολείο του, που στεγάζεται σε νοικιασμένο κτίριο χτισμένο πριν 50 χρόνια, με πολύ μικρές αίθουσες.

«Οι ελλείψεις υποδομών στερούν από τα παιδιά μας μια σύγχρονη εκπαίδευση», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις των γονιών που κατάφεραν να μην ανασταλεί η λειτουργία του σχολείου και δήλωσε ότι συνεχίζουν.

Η Σοφία Κουμπή, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση Περιστερίου «Έλλη Αλεξίου», ανέφερε ότι η σχολική χρονιά ξεκίνησε και συνεχίζεται με χειρότερους όρους από την προηγούμενη, με πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Ελλείψεις εκπαιδευτικών, υποβαθμισμένες υποδομές, 420 κενά σε παράλληλη στήριξη, είναι μερικά από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, είπε, και μίλησε για τον νόμο που με τον παραπλανητικό τίτλο περί αναβάθμισης του σχολείου, φέρνει το σχολείο της κατηγοριοποίησης και των χορηγών.

Η Κυριακή Καλτσίδου, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 14ου Γυμνάσιο Περιστεριού μίλησε για τις κινητοποιήσεις των γονιών ενάντια στις συγχωνεύσεις.

«Την ώρα που φτιάχνουν τμήματα με 27 και 28 παιδιά, στις συναντήσεις που ζητάμε με τους αρμόδιους, μας ορίζουν να είμαστε μέχρι τέσσερα άτομα», σημείωσε, μιλώντας παράλληλα για τα πολλά κενά εκπαιδευτικών ακόμα και σε βασικά μαθήματα εδώ και δυο μήνες.

«Αν εμείς ως γονείς κι εκπαιδευτικοί δεν πρωτοστατήσουμε, δεν θα ενδιαφερθεί και κανένας άλλος», τόνισε, κι ευχαρίστησε το ΚΚΕ για τη στήριξη του σε αυτόν τον αγώνα.

Ο Δημήτρης Πάκος, από την Ένωση Γονέων Πετρούπολης είπε ότι υπάρχουν τμήματα που είχαν κρούσματα και οι γονείς έχουν ξοδέψει έως και 150 ευρώ για τα rapid τεστ.

Μίλησε για τις τεράστιες ανάγκες στη σχολική στέγη απαριθμώντας τα νέα σχολεία που πρέπει να γίνουν, αντί για τις «παράνομες» αίθουσες όπως είπε, κάτω από σκάλες, σε αποθήκες, σε κοντέινερ και άλλα που συμβαίνουν τώρα, με ευθύνη όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων.

Αναφέρθηκε στην πάλη των γονιών για ασφαλή σχολεία, με ουσιαστικούς προσεισμικού ελέγχους, με υποδομές, αθλητικούς χώρους, εργαστήρια κ.λπ. Είπε μάλιστα ότι διεκδικούν μια από τις επόμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου να είναι αποκλειστικά για τα ζητήματα της Παιδείας.

Ο Νίκος Μακρόπουλος, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αγίας Βαρβάρας, μιλώντας για το σωματείο του σημείωσε ότι η πλειοψηφία του σωματείου ανήκει στις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και αποκαλύπτεται κάθε φορά ο καιροσκοπικός τους ρόλος και τα ισχυρά δεσμά που έχουν με τις μνημονιακές πολιτικές.

Σχετικά με τα σχολεία στην περιοχή του είπε ότι η πλειοψηφία των νηπιαγωγείων στεγάζονται σε κοντέινερ και πολλά από αυτά δεν έχουν καν τηλέφωνο για να ειδοποιήσουν π.χ. αν ένα παιδάκι πάθει κάτι.

Αναφέρθηκε ακόμη στους χορηγούς που κατακλύζουν τα σχολεία προσφέροντάς τους κάποιον εξοπλισμό και εξασφαλίζοντας τη δική τους διαφήμιση. Σχολίασε τον ρόλο των Δημοτικών αρχών, αλλά και τη νέα σύσταση των σχολικών συμβουλίων, όπου με το νέο νόμο υποβαθμίζεται ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων και ενισχύεται αυτός των δημοτικών αρχών ακόμα και στο περιεχόμενου του σχολείου.

Μίλησε επίσης για τους ρομά μαθητές που αποτελούν μεγάλη πληθυσμιακή ομάδα στην περιοχή και για τις ανάγκες που δημιουργούνται στα σχολεία με τέτοιους πληθυσμούς.

Η Τζίνα Διονυσοπούλου, από την Ένωση Γονέων Αιγάλεω, ενημέρωσε για τις παρεμβάσεις των γονιών για ασφαλή σχολεία, αλλά και για τις ελλείψεις στην καθαριότητα, σημειώνοντας ότι στα νηπιαγωγεία οι καθαρίστριες πηγαίνουν αφού σχολάσουν τα παιδιά και δεν απολυμαίνονται οι χώροι διαρκώς όσο λειτουργεί το πρωινό πρόγραμμα.

Σχετικά με τα σχολεία που εμφάνισαν ζημιές μετά τον σεισμό πριν τρία χρόνια, υπογράμμισε ότι ακόμα δεν έχει γίνει καμία εργασία αποκατάστασης των κτιρίων και οι μαθητές διαμοιράζονται σε άλλα σχολεία. Ενώ πρόσθεσε ότι πολλά σχολεία πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή.

Μετέφερε ακόμα την αγωνία των γονιών για τα μεγάλα μαθησιακά κενά που έχουν συσσωρευτεί αυτά τα δυο χρόνια, πόσο μάλλον που τώρα έρχεται και η Τράπεζα Θεμάτων, δείχνοντας την πίεση που δέχονται παιδιά και γονείς μπροστά και στις πανελλαδικές εξετάσεις και λέγοντας γλαφυρά «έχουν κάνει τα παιδιά μας άλογα κούρσας».

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Κλείνοντας τη συζήτηση, μετά από τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και γονιών, ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε ότι «οι παρεμβάσεις όλων έβαλαν την ουσία του προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί, αυτοί που έχουν αναλάβει το βαρύ φορτίο της εκπαίδευσης, της μόρφωσης των παιδιών μας, σε πολύ δύσκολες συνθήκες και βεβαίως οι γονείς που βιώνουν το δράμα των παιδιών τους απ’ την ώρα που πάει σχολείο ως την ώρα που θα αναζητήσει δουλειά να μπορέσει να ζήσει σαν άνθρωπος την εποχή που υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να ζήσει κάθε άνθρωπος με ευημερία, υγεία, υψηλή μόρφωση, με ελεύθερο περισσότερο χρόνο να ασχοληθεί με τα κοινά, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, βλέπουμε να πηγαίνουμε όλο και πιο πίσω».

Ο Δ. Κουτσούμπας στηλίτευσε και τη λογική που θεωρεί το μαθητή, το γονιό ως πελάτη του σχολείου, όπως εκείνη που θεωρεί τον ασθενή πελάτη στο νοσοκομείο «όπου αν έχει πολύ κόστος δεν με πολυ-ενδιαφέρει να τον γιατρέψω… Αφού έχει κόστος η εκπαίδευση των παιδιών δεν θα φτιάξω τα κτίρια, θα βάζω κοντέινερ, θα αφήνω τα παλιά κτίρια που μπορεί να πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των παιδιών… Αυτή η λογική του κόστους οφέλους, της εμπορευματοποίησης, τα πάντα δηλαδή στην ελευθερία της αγοράς, στον ανταγωνισμό μας φέρνουν στην κατάσταση που είμαστε σήμερα».

Οπως επεσήμανε, ευθύνη έχει πρώτα απ’ όλα η κεντρική εξουσία, η κυβέρνηση, το αστικό κράτος, αλλά και άλλοι μηχανισμοί που ανήκουν στο κράτος, όπως η τοπική διοίκηση που βέβαια έχει οικονομικό πρόβλημα γιατί της δίνουν αρμοδιότητες αλλά όχι πόρους, αλλά συμμετέχει σε αυτή την ιστορία και δεν παίζει το ρόλο που πρέπει, να είναι η πραγματική λαϊκή αντιπολίτευση απέναντι στην κεντρική εξουσία, την πρόταση που είχε το ΚΚΕ προεκλογικά. «Ετσι πρέπει να είναι, αν θέλει να παλέψει θα είναι μαζί με το λαό και θα είναι αντιπολίτευση στην κεντρική εξουσία», σημείωσε.

ΠΗΓΗ: 902.gr