Home Πετρούπολη ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ: ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ: ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ: ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

0
0

Την ώρα που στο Δήμο Πετρούπολης η επεξεργασία του ΣΒΑΚ βρίσκεται στην τελική ευθεία, ο ΜΑΧΗΤΗΣ αναδεικνύει ένα εξίσου σημαντικό πρόβλημα που συνδέεται άμεσα με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και που έχει να κάνει με τις θέσεις πάρκινγκ στην πόλη, τα κατειλημμένα πεζοδρόμια από μηχανάκια, αυτοκίνητα, τρέιλερ και κάθε είδους τροχοφόρα και τροχήλατα.

 

Ξεκινώντας την περιήγηση μας στους δρόμους της Πετρούπολης, είχαμε σκοπό να καταγράψουμε όλα αυτά που κάνουν δύσκολη τη ζωή του πεζού, του ηλικιωμένου, της μητέρας με το καρότσι, του μαθητή, των ατόμων με ειδικές ανάγκες που δεν μπορούν να περπατήσουν στο πεζοδρόμιο.

Η αλήθεια είναι ότι έτσι ξεκινήσαμε αλλά, αλλού καταλήξαμε!
Σε μία διαδρομή περίπου 10 χλμ. στο οδικό δίκτυο του Δήμου Πετρούπολης και σε περισσότερες από τρεις ώρες μετρήσαμε περισσότερες από 100 κατειλημμένες θέσεις πάρκινγκ. Αυτοκίνητα, ΙΧ κυρίως, χωρίς πινακίδες, αυτοκίνητα με κουκούλα και δεμένα με σχοινιά και ταινίες, με χαρτόνια στις ρόδες, με σκασμένα λάστιχα, που καταμαρτυρούν ακινησία και παράνομη κατάληψη οδοστρώματος. Και όλα αυτά σχεδόν στο 1/3 της συνολικής έκτασης του Δήμου Πετρούπολης. Αν λοιπόν ισχύει και στην υπόλοιπη Πετρούπολη κάτι ανάλογο πρέπει οι κατειλημμένες παρανόμως θέσεις πάρκινγκ να ξεπερνούν τις 500. Και επειδή αυτό προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση ανάλογος αριθμός αυτοκινήτων βρίσκεται παρκαρισμένος πάνω σε πεζοδρόμια, πρασιές, άλση και πλατείες, αποκλείοντας την πρόσβαση στους πεζούς.

Αρχικά λοιπόν ο «Μ» ασχολήθηκε με τις θέσεις πάρκινγκ που βρίσκονται υπό… κατάληψη από αυτοκίνητα που θεωρούνται στερεά αστικά απόβλητα!

Στο οδικό δίκτυο που περιλαμβάνεται στους οδούς 25ης Μαρτίου (& Ιγνατίου) – Ελαιών – Θεσσαλίας – Δωδεκανήσου – Ολυμπίας – Έλλης – Κρήτης – 28ης Οκτωβρίου – Βορείου Ηπείρου – Φερρών – Ιγνατίου με όλες τις εσωτερικές διαδρομές εντός αυτού του οδικού «σχηματικά» παραλληλόγραμμου, δεν υπήρχε δρόμος που να μην υπάρχει το λιγότερο από ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν σε μόνιμη ακινησία, τουλάχιστον όπως καταμαρτυρούσε η κατάσταση στην οποία βρισκόταν.

Στις Ελ. Βενιζέλου, Δωδεκανήσου, Θράκης, Σουλίου, Ξάνθου, Καρύστου, Ημαθίας, Τριπόλεως, Κωνσταντινουπόλεως, Μακεδονίας, Αγίας Λαύρας, Βορείου Ηπείρου, Αθανασίου Διάκου, Λεωνιδίου, Υψηλάντου, Χρ. Σμύρνης, Βέργας, Εθνικής Αντιστάσεως, Κλεισούρας, Θεσσαλίας, Ελλης, Κεφαλληνίας,  φωτογραφίσαμε ενδεικτικά περίπου 30 αυτοκίνητα που έδειχναν να είναι εγκαταλελειμμένα ή σε μόνιμη ακινησία, ώστε να καταδείξουμε το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στην πόλη μας.

 

 

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ

Για να χαρακτηριστεί ένα όχημα εγκαταλελειμμένο θα πρέπει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παρ.2 του αρ.2 “ορισμοί” Π.Δ. 116/04 (ΦΕΚ 81/Α/5-3-2004):

  • να εγκαταλείπεται σε δημόσιους, δημοτικούς ή κοινοτικούς δρόμους στους οποίους απαγορεύεται η στάθμευση, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 30 ημέρες.
  • να εγκαταλείπεται σε άλλους δημόσιους, δημοτικούς ή κοινοτικούς ή λιμενικούς κοινόχρηστους ή μη χώρους και οδούς για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 90 ημέρες και χωρίς την άδεια της αρμόδιας Υπηρεσίας ή Αρχής.
  • να εγκαταλείπεται σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση του κυρίου ή νομέα του χώρου κατά δήλωσή του.
  • να αποτελεί γενικά κίνδυνο για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, καθώς και για τη δημόσια ή ιδιωτική περιουσία, ιδίως όταν λόγω της καταστάσεως που βρίσκεται δεν δύναται να ανταποκριθεί στον σκοπό για τον οποίο προορίζεται.

 

Εάν συντρέχει μία από τις παραπάνω προϋποθέσεις, η Αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου επικολλά σε εμφανές σημείο του οχήματος ειδικό αυτοκόλλητο έγγραφο, που χαρακτηρίζει αυτό ως εγκαταλειμμένο. Σε περίπτωση που τα εγκαταλειμμένα οχήματα φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας, αναζητείται ο ιδιοκτήτης μέσω του Αρχείου του Υπουργείου Μεταφορών και ενημερώνεται με σχετική επιστολή για την απομάκρυνση του.

Μετά την παρέλευση 45 ημερών από την επικόλληση του ειδικού αυτοκόλλητου εγγράφου, εάν το όχημα δεν αποσυρθεί από τον ιδιοκτήτη του περιέχεται στην κατοχή του Δήμου και μεταφέρεται σε εγκεκριμένο σύστημα συλλογής ΟΤΚΖ (“όχημα στο τέλος του κύκλου ζωής του”). Το όχημα παραμένει στο σημείο συλλογής για 10 ημέρες από την ημέρα περισυλλογής του. Εάν μέσα στο διάστημα αυτό το όχημα αναζητηθεί από τον ιδιοκτήτη του, τότε παραδίδεται σε αυτόν. Εάν το όχημα δεν αναζητηθεί, τότε προωθείται προς περαιτέρω επεξεργασία, αξιοποίηση, τεμαχισμό και διάθεση, όπως προβλέπεται για τα ΟΤΚΖ.

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Σε συνομιλία που είχαμε με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας Φώτη Χριστόπουλο μας δήλωσε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία τέλεσης διαγωνισμού για ανάληψη με διετή σύμβαση από ιδιωτική εταιρία του έργου της περισυλλογής των εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, που θα ολοκληρωθεί σε περίπου ένα μήνα. Για περισσότερη ενημέρωση επί του θέματος μας παρέπεμψε στην  υπηρεσία εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων του δήμου.

 

Από την ενημέρωση που είχαμε από τον αρμόδιο υπάλληλο δύο είναι τα βασικά συμπεράσματα. Πρώτον ότι ο ίδιος ο νόμος έχει κενά και κάνει περίπλοκη τη διαδικασία περισυλλογής των αυτοκινήτων και λόγω της γραφειοκρατίας. Για παράδειγμα αν ένας ιδιοκτήτης που το αυτοκίνητό του έχει χαρακτηριστεί ως εγκαταλελειμμένο με το ειδικό αυτοκόλλητο, το μετακινήσει έστω και μερικά μέτρα η διαδικασία ξεκινάει από την αρχή, με την υπηρεσία να έρχεται εκ νέου σε επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη, να μπαίνει το αυτοκόλλητο ειδοποιητήριο, να μπαίνει μετά την πάροδο του χρονικού περιθωρίου το δεύτερο αυτοκόλλητο, να υπάρχει έγγραφη ειδοποίηση προς τον ιδιοκτήτη, ο οποίος μετακινεί και πάλι το όχημα και η διαδικασία ξεκινάει και πάλι από την αρχή.  Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη και λειτουργεί με έναν υπάλληλο, που πρέπει να δέχεται τις καταγγελίες, να ελέγχει, να αρχειοθετεί και να εποπτεύει την κάθε περίπτωση με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να αργούν.

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

Ο υπάλληλος του δήμου μας διευκρίνισε ακόμη ότι υπάρχουν περιπτώσεις που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης όπως ότι ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου να έχει πεθάνει και να μην έχει ακόμη γίνει αποδοχή κληρονομιάς ή κάποιο τρακαρισμένο αυτοκίνητο να εμπλέκεται σε τροχαίο δυστύχημα και να βρίσκεται ακινητοποιημένο, ή ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου να χρωστάει στην εφορία και να μην μπορεί να το πουλήσει, να είναι ασθενής κ.α.

 

ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Τέλος την υπηρεσία κάθε χρόνο απασχολούν περίπου120 νέες υποθέσεις εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων. Σε ποσοστό πάνω από 70% οι ιδιοκτήτες είτε αποσύρουν, είτε μετακινούν σε νέα τοποθεσία τα αυτοκίνητα τους ακυρώνοντας τις διαδικασίες για περισυλλογή από το δήμο και μόλις το 25-30% τελικά με ευθύνη του δήμου οδηγείται στον ΟΔΔΥ. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπάλληλος πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο που συνεχώς διευρύνεται και κάνει το έργο τους στην ουσία αναποτελεσματικό.